
Kontakt:
Centrum pečovatelské služby
F-M, příspěvková organizace
Zámecká 1266
738 01, Frýdek-Místek
IČ: 48 77 27 39
Telefon, email:
+420 558 626 481
centrum@psfm.cz
Bankovní účet:
27 - 359 195 0297 / 0100



Sociálně právní poradna
Zámecká 1266, 738 01 Frýdek-Místek
Zvětšit mapu
Posláním odborného sociálního poradenství poskytovaného Sociálně právní poradnou Centra pečovatelské služby Frýdek-Místek, p.o., Zámecká 1266, 738 01 Frýdek-Místek, je pomáhat seniorům a lidem se zdravotním postižením při řešení jejich nepříznivé sociální situace nebo společenské izolace, ve které se ocitli především z důvodu svého zdravotního stavu nebo vyššího věku, posílit jejich soběstačnost také prostřednictvím zapůjčování kompenzačních pomůcek a pomáhat při jejich integraci do společnosti.
Způsob sjednání služby
Službu je možné sjednat uzavřením ústní či písemné smlouvy mezi poradnou a žadatelem. Služby jsou
bezplatné a na žádost zájemce mohou být také anonymní.
Druh poskytované služby
Odborné sociální poradenství dle § 37 zákona č. 108/2006 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků.
Identifikátor služby:
4132501
Vymezení cílové skupiny:
Cílovou skupinou jsou osoby v nepříznivé sociální situaci, ve které se ocitly především
v důsledku svého zdravotního stavu a vyššího věku, nebo kterým taková situace hrozí a které
neznají svá práva a povinnosti, dostupné služby, nebo nejsou schopny vyjádřit svoje potřeby
a potřebným způsobem hájit svá práva a oprávněné zájmy. Služba odborného sociálního poradenství
je poskytována zejména seniorům, osobám dlouhodobě nemocným, handicapovaným, invalidním, zdravotně
postiženým a také rodinným příslušníkům těchto osob, osobám blízkým či pečujícím o takovouto osobu.
Personální zajištění:
Mgr. Anna Vejmelka - vedoucí sociálně právní poradny
Zuzana Magerová, DiS. - sociální pracovnice
JUDr. Jiří Němec - právní poradenství
Provozní doba:
07.00 - 15.30 sociálně právní poradna
11.30 - 15.30 půjčovna kompenzačních pomůcek
Charakteristika služby
Služba odborného sociálního poradenství, která je bezplatná obsahuje především tyto základní
činnosti:
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- sociálně terapeutické činnosti
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
- poradenství dle poslání, cílů, principů upravených ve veřejném závazku
- právní poradenství (každou první středu v měsíci)
Oblasti poradenství
Základní sociální poradenství
- základní právní a sociálně právní poradenství
- terénní sociální práce
- poskytnutí informací směřujících k přesměrování uživatele na jinou organizaci
- spolupráce s jinými organizacemi v rámci sítě sociálních služeb
- v odůvodněných případech doprovázení uživatele k jednání
- poradenství při vyřizování dávek různého typu (příspěvek na péči, bydlení, mobilitu, zvláštní pomůcku, důchody apod.)
- poradenství či pomoc při sepisování různých žádostí a odvolání (žádost o zvýšení příspěvku na péči, umístění do domova pro seniory, DZU aj.)
- poradenství při vyřizování rehabilitačních a kompenzačních pomůcek, proškolení a zácvik při obsluze a používání
- poradenství dluhové - pomoc s řešením dluhů, splátkové kalendáře
- bytová problematika - pomoc s hledáním a zajištěním bydlení
- poradenství v oblasti rodinných a mezilidských vztahů
- poradenství pro pozůstalé
- poradenství pro pečující o osoby s demencí, seniory a zdrav. postižené
- poradenství právní - rodinné právo, občanské právo, majetkoprávní vztahy
- telefonická intervence a poskytování informací
- informace o zapůjčení a pořízení kompenzačních pomůcek
Forma poskytnutí poradenství
- osobní v místě sídla organizace (Zámecká 1266, Frýdek-Místek)
- osobní v místě určeném uživatelem (domácnost, ...)
- telefonická (558 433 973, 558 433 974, 770 119 390, 770 119 391)
- písemná (Zámecká 1266, 738 01 Frýdek-Místek)
- elektronická (centrum@psfm.cz)
Práva a povinnosti uživatele
Uživatel služby má právo:
- na odborné, kvalitní a bezplatné poradenství
- zvolit si uzavření ústní či písemné smlouvy
- využít možnosti anonymity
- rozhodnout se, zda sdělí své identifikační údaje
- odvolat kdykoliv souhlas se zpracováním osobních údajů
- rozhodnout se, zda nabízené služby využije
- změnit původní požadovanou zakázku během konzultace
- zvolit si způsob kontaktování poradny (osobní návštěva poradny, telefonicky, písemně formou dopisu či emailu)
- požádat o jiné místo konzultace v odůvodněných případech (zdravotní stav, apod.)
- rozhodnout se, jakým způsobem mu budou předány zjišťované informace (osobně, telefonicky, písemnou formou dopisem či emailem)
- svobodně se rozhodnout, zda využije nabízených možností řešení problému, které mu nabízí poradce
- podat stížnost nebo pochvalu na jednání pracovníků, či kvalitu a obsah poskytnuté služby
- nahlížet do vlastní dokumentace
- ukončit smlouvu (ústní či písemnou) bez udání důvodu
Povinnosti uživatele služby jsou:
- seznámit se a dodržovat provozní řád SPP (sociálně právní poradny)
- spolupracovat při řešení svého problému
- spolupracovat při procesu individuálního plánování
- jednat s pracovníky v rámci dobrých mravů
- nepřicházet pod vlivem alkoholu či jiných omamných látek
- dodržovat dobu konzultačních hodin
Práva a povinnosti poskytovatele ve vztahu k uživateli
Práva poskytovatele:
- zrušit smlouvu v případě porušení povinností uživatele a nedodržování vnitřních pravidel SPP
- neposkytnout sociální službu v případě porušení povinností uživatele a nedodržování vnitřních pravidel SPP
- neposkytnout sociální službu, pokud nemá dostatečnou časovou či personální kapacitu k poskytnutí sociální služby
Povinnosti poskytovatele:
- seznámit uživatele s provozním řádem SPP
- poskytnout uživateli odborné, kvalitní a bezplatné poradenství
- zachovat mlčenlivost ve vztahu k uživateli a jeho případu, dle § 100, zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách v platném znění.
- respektovat individuální potřeby a rozhodnutí uživatele
- nabídnout uživateli uzavření ústní či písemné formy smlouvy
- seznámit uživatele s možností zůstat v anonymitě
- seznámit uživatele s možností, že se může rozhodnout, zda sdělí své identifikační údaje, že může odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů
- seznámit uživatele se skutečností, že se může rozhodnout, zda nabízené služby využije a že může změnit původní požadovanou zakázku během konzultace
- umožnit jiné místo konzultace v případě důvodné žádosti uživatele
- předat zjišťované informace (osobně, telefonicky, písemnou formou dopisem či emailem) dle požadavku uživatele
- přijmout stížnost na jednání pracovníků poradny či kvalitu a obsah poskytnuté služby
- umožnit uživateli nahlížet do vlastní dokumentace
- ukončit smlouvu s uživatelem, pokud o to požádá
Stížnosti a pochvaly
Uživatel má právo podat stížnost na jednání pracovníků či obsah a kvalitu poskytnuté služby
dle Směrnice o podávání a přijímání stížností, která je dostupná u vedoucího SPP, ředitelky
organizace. Uživatel má právo podat pochvalu na jednání pracovníků či obsah a kvalitu poskytnuté
služby.
Provozní doba poradny
Pracovní dny Po-Pá: 7:00 - 15:30 hodin
